Har du blitt oppringt av oss skyldes nok det at vi har fått i oppdrag å kontakte deg enten som følge av at du har et eksisterende kundeforhold til en av våre oppdragsgivere eller at de ønsker å markedsføre en vare eller tjeneste til deg. Dersom du har blitt kontaktet, men samtalen ikke ble koblet frem til en av våre medarbeidere (såkalt stum tone) skyldes det at oppringningssystemet ikke har klart å finne en ledig medarbeider når du tok telefonen. Vi beklager for dette. Ta gjerne kontakt med oss på backoffice@mogi.no dersom du ønsker å vite hvorfor vi har forsøkt å kontakte deg.
Vi får alle kontaktopplysninger fra våre oppdragsgivere. Dersom du har et eksisterende kundeforhold hos vår oppdragsgiver er det normalt at de har registrert dine kontaktopplysninger (navn, adresse, telefonnummer og alder) gjennom dette kundeforholdet.
Dersom oppringningen baserer seg på et ikke eksisterende kundeforhold har oppdragsgiveren anskaffet dine kontaktdata fra selskaper som har konsesjon av Datatilsynet til å utlevere dine kontaktopplysninger (navn, adresse, telefonnummer og alder) eller du har angitt et frivillig og aktivt samtykke til å bli kontaktet.
Våre oppdragsgivere vil alltid påse å kontrollere navn, adresse, telefonnummer og alder opp mot Reservasjonsregisteret for å se om du er reservert mot den aktuelle type markedsføring. Vi som selskap vil samtidig påse at du ikke er registrert i våre sperreregistre. Ta gjerne kontakt med oss på backoffice@mogi.no dersom du ønsker å vite hvorfor vi har forsøkt å kontakte deg.
Du kan reservere deg mot telefonsalg og uadressert reklame ved å registrere deg i det offentlige Reservasjonsregistret hos Brønnøysundregistrene.
Reservasjon vil likevel ikke bli hensyntatt dersom henvendelsen gjelder et eksisterende kundeforhold eller om du har avgitt et frivillig og aktivt samtykke til kontakt.
Dersom du ikke ønsker henvendelser fra oss selv der hvor henvendelsen gjelder ditt kundeforhold eller avgitt samtykke, kan du ta kontakt med på backoffice@mogi.no så registrerer vi deg i vårt interne sperreregister. Du vil da ikke oppleve å få noen form for oppringninger fra oss i fremtiden. Vi trenger navn, etternavn og telefonnummer/mobilnummer for å reservere deg i våre systemer